דשא סינטטי  הוא טוב כמו דשא טבעי. בהיבטים רבים, זה יכול אפילו להיות טוב יותר. תחליף סינתטי בסופו של דבר משדרג את הדשא כדי להציג מרהיב. היתרונות כי מדשאות מלאכותי להביא מהפכה איך אנשים עושים הגינון.

מהו דשא סינטטי

אולי אתה מבוגר מספיק כדי לזכור את הופעתו של דשא סינטטי לנוף האמריקאי. פותח באמצע שנות ה-60 כמשטח למגרשי אתלטים, הוא הותקן לראשונה באסטרודום של יוסטון בשנת 1966. אז הפך "אסטרוטורף" לחלק מהשפה העממית.

הנה כמה עובדות מהנות: AstroTurf הוא למעשה מותג ספציפי של דשא סינטטי. אבל כמו Kleenex או Q-Tips, שם המותג הפך למונח המקיף של כל המוצרים הדומים. הסופרבול 1971 באורנג' בול במיאמי היה הראשון ששיחק על דשא סינטטי. ולבית המודרני האיקוני של אמצע המאה של חבורת בריידי הייתה חצר אחורית עשויה AstroTurf!

כיום, לדשא סינטטי יש הרבה יותר שימושים מעבר למגרש המשחקים, כולל למגורים. אבל זה לא בלי המתנגדים שלו. אם אתה שוקל להתקין דשא מלאכותי בחצר שלך, הנה מה שאתה צריך לדעת.

התקנת דשא סינטטי

סוגי דשא סינטטי

דשא סינטטי הוא חיפוי קרקע סינטטי שעשוי להיראות כמו דשא אמיתי. זה התפתח במשך עשרות שנים ואינו דומה עוד למוצר בעל מראה מזויף ופלסטיק שהיה פעם. אבל זה עדיין סינטטי, עדיין עשוי מפלסטיק מבוסס נפט. להלן שלושת סוגי הדשא המלאכותי:

דשא סינטטי ניילון נחשב לעמיד ועמיד ביותר, אך הוא גם היקר ביותר. זה הקשיח ביותר מבין חומרי הדשא סינטטי. אז למרות שזה טוב לאזורים עם תנועה גבוהה, זה אולי אידיאלי עבור אזורים שבהם ילדים או חיות מחמד ישחקו.

לדשא סינטטי פוליאתילן יש מראה ומרקם מציאותיים והוא נחשב לאופציה טובה בטווח הביניים עבור מדשאה מלאכותית. הוא לא עמיד כמו ניילון, אבל התחושה הרכה שלו הופכת אותו למתאים לאזורי משחק ואזורים שבהם אנשים ילכו יחפים.

דשא סינטטי מפוליפרופילן הוא הכי פחות יקר אבל גם הכי פחות עמיד. מכיוון שהוא לא יכול לעמוד בתנועה גבוהה, הוא עדיף להשתמש לאזורים קטנים יותר שלא זוכים להרבה שימוש יומיומי, כמו מגרש ירוק.

היכן ניתן להתקין דשא סינטטי?

דשא סינטטי יכול להגיע להרבה מקומות שבהם יש לך דשא טבעי או סוגים אחרים של חיפוי קרקע. זה יכול לשמש גם במקומות שבהם דשא טבעי לא יהיה מעשי. הנה כמה אפשרויות:

מדשאות במגרשי משחקים

מתחת לנדנדות או אזורי משחק

סביב בריכות שחייה 

דשא סינטטי בגינות ובמרפסות

דשא סינטטי לגני ילדים

דשא סינטטי לגני אירועים 

לדשא סינטטי יש תכונות חיוביות ושליליות. בואו נסתכל:

יתרונות של דשא סינטטי

זה כמעט ללא תחזוקה. אין צורך בכיסוח, דישון או אוורור;

זה ירוק עד. דשא מלאכותי נותן לך מדשאה ירוקה כל השנה, ואתה יכול אפילו לבחור את גוון הירוק שלך;

זה נראה ריאלי. הדשא סינטטי של היום דומה יותר לדשא אמיתי, עד לרמה של הצבע צהוב המדמים סיבים יבשים;

זה עמיד לאורך זמן. דשא מלאכותי איכותי ומתוחזק היטב עשוי להחזיק מעמד 20 שנה או יותר;

זה לא צריך השקיה. אתה יכול לחסוך צרור בחשבון המים החודשי שלך אם אין לך דשא להשקות.

חסרונות של דשא סינטטי

זה יקר. דשא סינטטי שהותקן באופן מקצועי עולה בין 120 ל-170 ש"ח למטר מרובע. אתה יכול לחסוך כסף על ידי התקנתו בעצמך, אך העלות הראשונית עדיין גבוהה;

זה נהיה ממש חם. על כל צורותיו, דשא סינטטי הוא פלסטיק. הוא מתחמם תחת שמש הקיץ.

זה לא רך כמו דשא אמיתי. אף על פי שדשא סינטטי באיכות גבוהה יותר נראה ומרגיש כמו הדבר האמיתי, ומרגיש כמו אמיתי תלוי באיכות הדשא סינטטי .

כן, זה חוסך בצריכת מים, אבל לייצור דשא סינטטי יש השפעה סביבתית

קנייה התקנה דשא סינטטי

דשא מלאכותי יכול להיות מותקן באופן מקצועי על ידי חברות המתמחות במדשאות סינטטיות, או שתוכל לעשות זאת אם יש לך צוות עוזרים. בין אם נעשה על ידי מקצוענים או צוות לוחמי סוף השבוע שלך, ההתקנה כוללת חפירה של השטח המיועד לכיסוי, הסרת סלעים, שורשים ופסולת אחרת, דחיסה והחלקה של פני השטח. ייתכן שיידרש כיסוי תחתון.

מרכזי בית, כמו פאר יבוא ושיווק מוכרים דשא סינטטי, בדרך כלל בגלילים ולפי מידות. כמו כן ניתן לבצע גם התקנה.

תחזוקה וניקוי של דשא סינטטי

דשא סינטטי דורש תחזוקה נמוכה, אך אינו נטול תחזוקה. להלן שלבי הניקוי והתחזוקה הבסיסיים ביותר להארכת חיי הדשא הסינטטי שלך: