ליסינג תפעולי בנתניה – אגימר ליסינג ומימון בע"מ

ליסינג תפעולי  וליסינג מימוני הם שניים מסוגי החוזים הנפוצים ביותר שחברות משתמשות בהם כיום. הבנת ההבדלים ביניהם היא קריטית להצלחה מסחרית, וכל מי שמנהל חברה צריך לשקול היטב את האפשרויות שלו כאשר הוא שוקל הלחתום על חוזה.

ישנן מספר דרכים שונות להבחין בין ליסינג תפעולי בנתניה לליסינג מימוני, והבלוג הזה לא רק יגדיר כל סוג ליסינג אלא יתווה את ההבדלים העיקריים בין השניים. הגדרת ליסינג תפעולי בנתניה מול ליסינג מימוני מה זה ליסינג מימוני? ליסינג מימוני (המכונה לעתים חכירה הונית) היא סוג של חכירה שבה לחברה יש את המאפיינים החשבונאיים של בעלות על הנכס למשך תקופת החכירה.

ליסינג והשכרת רכב לתקופה קצרה וארוכה
ליסינג והשכרת רכב לתקופה קצרה וארוכה

לחוכר יש שליטה תפעולית על הנכס והוא חולק חלק מהסיכונים הכלכליים והתשואות מהשינוי בהערכת נכס הבסיס. מה זה ליסינג תפעולי? חכירה תפעולית היא סוג של חכירה שבה המחכיר מאפשר לחוכר להשתמש בנכס לתקופה קצרה  או ארוכה במקום תשלומים תקופתיים אך אינו מעביר את זכויות הבעלות על הנכס.

ציות לחכירה של חכירה לעומת חכירה של מימון עמידה בחוזי ליסינג מימוני לפי תקני חשבונאות, אם הסיכונים והתשואות מועברים במלואם, מדובר בחכירה מימון או הון. לפעמים זה יכול להיות קשה לקבוע, אז המתאר את זה כאילו אחד מהקריטריונים הבאים חל: לחוכר יש אפשרות לרכוש את הנכס ליסינג תפעולי בנתניה במחיר נמוך מהשווי ההוגן שלו במועד עתידי (לעיתים קרובות בסוף תקופת החכירה). אפשרות זו מוצגת בדרך כלל בתחילת החוזה. תקופת החכירה היא חלק משמעותי מהחיים הכלכליים השימושיים של הנכס (לעיתים קרובות 75% או יותר). הערך הנוכחי הנקי  של תשלומי החכירה המינימליים הוא לפחות 90% מהשווי ההוגן של הנכס. עמידה בחוזי חכירה תפעוליים 

 

דילוג לתוכן