האם פנלים סולאריים יהפכו נפוצים יותר?

בעלי בתים מגלים נכונות רבה יותר להוסיף פאנלים סולאריים כאשר עלויות ההתקנה יורדות. משקיפים רבים בתעשייה הפנו סובבו עיניים לעבר ישראל, שהציבה את התקנתם על רוב הבנייה החדשה.

בשנת 2020, ישראל הפכה למדינה הראשונה שיש בה בתים פרטיים שזה עתה נבנו, למעט כמה יוצאים מן הכלל, חייבים לכלול מערכת סולארית על הגג.

"מנדט זה מנרמל את הרעיון של פאנל סולארי כמקובל על בעלי בתים רגילים, אך יעבור זמן רב עד שיקבעו מנדטים על ידי הרשויות, המתקדמות ביותר",  פנאלים סולרים למכירה, כיום יותר אטרקטיבי משנים עברו,בישראל, ניתן לרכוש פאנלים סולריים במחירים זולים ממש.

לרוב, רוכשי בתים ובעלי בתים הם בעלי מוטיבציה גבוהה יותר להתקין פאנלים סולאריים לצורך חיסכון פוטנציאלי בעלויות החשמל בישראל. בעל הבית ממוצע יכול הגיש למצב של חיסחון מלא ואפילו להרוויח כסף כל חודש מחברת החשמל עבור חשמל בביתם, משום שבביתם החדש יש פאנלים סולאריים על הגג.

גם כאשר המחירים להתקנת מערכת סולרית יורדים, זה עדיין יכול להיות הוצאה יקרה עבור בעלי בתים. העלות הממוצעת להתקנת מערכת סולארית למגורים היא לא זולה ויכולה להסתכם במאות אלפי שקלים, על פי התאחדות תעשיות אנרגיה סולארית. לבעלי בתים לעיתים קרובות יש אפשרות לרכוש מערכת פאנלים סולאריים או להשכיר אותה.

9 צעדים שיעזרו להחליט על אנרגיה סולארית לבית

איפה שווה את הכסף פנלים סולאריים על הגג

תחנות כוח וירטואליות הופכות לאבני בניין חמה

"אתה יכול לחשב את זמן התמורה להתקנת פאנלים סולאריים על ידי בחינת תמריצים, חשבונות שירות וכמה אתה עשוי לקבל תשלום עבור עודף חשמל שמייצר ביתך", בהסכם מול חברת החשמל. "למשל, במקום בו אני גר בישראל, ייקח 20 שנה עד שהמתקן ישלם את עצמו, אבל אם הייתי גר בבית פרטי., זה ייקח רק שש שנים בגלל התמריצים שלהם."

זיכויי מס – בין אם מקומיים, וממשלתיים – יכולים לסייע בקיזוז חלק מעלויות ההתקנה. הזיכוי המס הפדרלי למגורים באנרגיה סולארית למגורים מאפשר לבעלי בתים לתבוע 22% מעלות התקנת מערכת פאנלים סולאריים בשנת 2021.

העלות-תועלת של פאנלים סולאריים תלויה במחיר החשמל המקומי, חברות השירות שמשלמות לתושבים עבור כל עודף חשמל שנוצר, עלות התקנת הפאנל הסולרי, כמות השמש שקיבלו הפאנלים וכיוון הלוחות, על פי מחקר שנערך בשנה שעברה על ידי מעבדות המחקר לחדשנות ביתית בהתאחדות הלאומית לבוני בתים.

השימוש באנרגיה סולארית למגורים הולך וגדל, אומרים מומחים. "הגורם הגדול ביותר הוא הירידה הקיצונית בעלויות התקנת מערכת הפאנלים הסולאריים"
אתרי לוח יד2 – קישורים ואינדקס אתרי לוח יד2 !

דילוג לתוכן