פודל טוי מיניאטורי נשירה טיפוח תוחלת חיים ועוד…

היסטוריה של הפודל

תלוי את מי שואלים, פודל טוי נחשב לאחד מגזעי הכלבים האינטליגנטים בעולם, אך האם זה מה שהופך את הכלב הזה לחביב כל כך? גזע ייחודי זה כולל שלושה גדלים: סטנדרטי, מיניאטורי וצעצוע, והוא בחירה מצוינת לאנשים עם אלרגיה. המשך לקרוא כדי לברר פרטים נוספים על המאפיינים של פודל טוי, כולל ההיסטוריה שלהם, סוגים שונים, מראה חבוט, אינטליגנציה ומזג כללי.

תמונה היסטורית של פודל שאל על רוב האנשים, והם יגידו לך שמקורם של הפודל מצרפת – זה אולי בגלל תיאורים מצוירים של הפודל הצרפתי המבושם. עם זאת, על פי מועדון המלונה האמריקני (AKC), גזע זה מקורו במקור בגרמניה, שם מטרתו הייתה לשמש כמשק מים. ובכל זאת, חלקם לא מסכימים עם סיפור המוצא הגרמני הזה ומאמינים שהפודל המקושט בדנמרק.

בשביל מה נמסרו פודל?

המורשת של הפודל היא מהברבט, כלב המים הצרפתי וכלב המים ההונגרי. כל אחד מהגזעים הללו תרם ל"מוצר הסופי "שאנו מכירים כיום כ"פודל". הטבע האוהב במים של כל שלושת הגזעים הוא בפודל, ורבים מאמינים שזו הסיבה לכך שהגזע קיבל את שמו – בזיון של המילה הגרמנית Pudel שמתורגמת כ"מי שמשחק במים ".

לפודל היו פונקציות רבות לאורך ההיסטוריה. ציידים השתמשו בכלב כריטריבר בעת ציד עופות מים, ככלב אקדח, ואפילו ככלב המחפש כמהין. עם זאת, ככל שהזמן התקדם, האינטליגנציה של גזע זה התבררה, והצרפתים החלו להשתמש בפודל כמבצעי קרקס. באמצעות חשיפה מסוג זה כגזע שניתן להכשרה ואינטליגנטית, הפודל הפך לפופולרי ביותר בצרפת, ורבים החלו להתייחס לכלב כאל הפודל הצרפתי.

 

סוגים

עם הזמן גזע הפודל החל ללכת בדרכים נפרדות שונות. פודל הסטנדרט המקורי החל לסטות לכלבים קטנים יותר תוך כדי שמירה על גודלם; זה גרם לשלושה סוגים של פודל. שלושת זני הפודל מוכרים עד היום כפודל פודל רגיל, פודל מיניאטורי ופודל טוי. המשקל אמנם שונה בין שיעורי פודל, אך הגובה הוא החשוב ביותר בהבחנה לאיזה זן שייך פודל.

פודל סטנדרטי

פודל סטנדרטי שחור עומד על המדרכה

פודל סטנדרטי

הפודל הסטנדרטי היה הראשון מזן הפודל שפותח, והוא ידוע גם כ- Caniche, Barbone, Chien Canne, Grosse Pudel וה- Poodle הצרפתי.

הפודל הסטנדרטי הוא זן בינוני עד גדול, שגודלו 15 אינץ 'ומעלה. זה יכול לשקול בין 45 ל -70 ק"ג, כאשר הנקבות בממוצע בין 45 ל -60 ק"ג והזכרים בממוצע בין 45 ל -70 ק"ג.

פודל מיניאטורי

פודל מיניאטורי או מיני פודל צריך להיות בין 10 ל 15 ס"מ כדי לסווג כסוג זה. אם הכלב לא עומד בדרישה זו, הוא ייחשב כצעצוע או לפודל רגיל. משקלו של הפודל המיניאטורי הוא בין 15 ל -17 קילו.

פודל מיניאטורי

פודל טוי

פודל טוי גובהו עד 10 ס"מ. אם הכלב מתנשא לגובה של יותר מ -10 סנטימטרים בנקודה הגבוהה ביותר של הכתפיים, הוא לא יכול להיות פודל טוי ובמקום זה ייחשב לפודל מיניאטורי. משקל פודל טוי בדרך כלל נע בין 6 ל -9 קילו.

פודל טוי הוא כיום הקטן ביותר מבין גזעי הפודל שהוכר על ידי מועדון המלונה האמריקני. עם זאת, מגדלים נמצאים בתהליך פיתוח של שני שיעורי פודל אחרים.

מגדלים עובדים גם על פיתוח פודל מיניאטורי הרבה יותר המכונה פודל ספל התה. כמה גדולים פודלי ספל תה? פודלי ספל תה הם אחד מגזעי הכלבים הקטנים ביותר וגובהם 9 ס"מ בלבד ומשקלם הוא עד 6 ק"ג בלבד.

מראה חיצוני

ישיבה בפודל אפור לפודל יש לוע ארוך וישר עם אוזניים ארוכות קרוב לראש. זנב הכלב עשוי להיות מעוגן או לא. הרגליים של הפודל הסטנדרטי די קטנות.

צבע שיער

יש צבע ניכר בצבע הפרווה של פודל. ובכל זאת, זה תמיד צריך להיות בצבע אחיד – עם זאת, ישנם מגדלים שעובדים על גידול פודלים בצבע חלקי שאינם עומדים כרגע בתקני התצוגה. צבעי המעיל הנפוצים ביותר בפודל הם כחול, שחור, אפור, כסף, משמש, שמנת, חום, לבן, אדום ובית קפה-או-לייט.

תספורת פודל

הפודל מוכר לרוב בזכות קליפ השיער המסורתי שלו. בעוד שרבים מאמינים שהקליפ הזה נועד לערעור חזותי, מקורו למעשה מסיבה שונה בהרבה. כצייד וכריטריבר, הפודל מצא עצמו לעתים קרובות באלמנטים, וזה הביא את המטפלים שלהם לפתח קליפ שהגן בצורה הטובה ביותר על הכלב מבלי להפריע לו. בקליפ יש שיער על הרגליים; זה שלם כדי למנוע קנים חדים לחתוך את רגלי הכלב בזמן שליפת המשחק וגם כדי לסייע במלכודת חום ולהימנע מצמרמורת.

האם פודל שופכים?

בניגוד לכלבים אחרים שנשפכים לעיתים קרובות, הפודל אינו סככה; עם זאת, זה עדיין דורש טיפוח וגזירה קבועים כדי לשמור על מעיל בריא וניתן לניהול.

האם פודל היפואלרגני?

לא. מכיוון שלפודלים יש שיער, לא פרווה, והם מחליפים נמוכים, הם נחשבים לכלבים עם אלרגיה נמוכה. בעוד שכלבים שאינם נשירים או נשירים נמוכים מייצרים פחות שיער סביב ביתך, אף גזע כלבים אינו היפואלרגני באמת. גלה אילו גזעי כלבים אחרים הם בעלי שפל נמוך.

האם יש לך אלרגיה לכלבים?

אם אתה חושד שיש לך אלרגיה לכלבים, תוכל ללמוד עוד על חומרתה על ידי ביצוע בדיקת אלרגיה זו בבית.

טיפוח פודל

כלבים מטופחים (כיתוב: כיצד לטפח כלבים) טיפוח הפודל שלך הוא חלק חיוני בטיפול. חשוב לחתוך את המעיל ולשמור על לוח זמנים קבוע לטיפוח. עליכם להתרחץ ולהצמיד את הפודל אחת לחודשיים או פחות אם נחוץ לכם.

טיפוח יכול להיות יקר, אך חובה לכל מי ששוקל להחזיק פודל. אם אינך יכול להתחייב כלכלית לטיפוח קבוע כל ארבעה עד שישה שבועות עבור הפודל שלך, ייתכן שתרצה לשקול גזע אחר שדורש פחות תחזוקה. אפשרות נוספת היא ללמוד כיצד לטפח פודל בבית כדי לחסוך בעלויות הטיפוח, אך מומלץ לנסות לעשות זאת רק בהוראה של איש מקצוע.

לפני שתתחיל, תצטרך להשיג את כלי הטיפוח הטובים ביותר עבור פודל. תזדקק לשמפו הטוב ביותר לפודל, לגוזמי הכלבים הטובים ביותר לפודל ולמברשת הטובה ביותר לפודל.

תסרוקות פודל

לאחר מכן, אתה צריך לחשוב על תסרוקות פודל. ישנם סגנונות שונים, החל מפודל בעל שיער ארוך וכלה בפודל מגולח. תסרוקות פודל מכונות קליפים. הקליפ הנפוץ ביותר עבור בעלי חיות מחמד נקרא קליפ הכבש או קליפ הגורים. מגוון חתכים זה פשוט כולל גזירת שיער מקרוב בכל הגוף.

קטעי פודל פופולריים אחרים כוללים את הקליפ הקונטיננטלי, הקליפ הקונטיננטלי שהשתנה, הקליפ טאון והארץ, הקליפ של מיאמי וקליפ המלונה.

טמפרמנט פודל

הפודל הוא כלב חינני וגאה, וכשגדלים אותו בבית בריא הם זן עליז. גזע זה יכול להפוך לכלב מאוד מתוח ולחוות חרדת פרידה כאשר אינו מאומן ומתרועע היטב. מחסור בפעילות גופנית (פיזית ונפשית) יכול גם להוביל להתנהגויות מסוג זה.

המומחים שלנו בוחנים כמה שאלות נפוצות הקשורות לאישיותו של פודל.

האם פודל חכם?

רשת של גזעי כלבים חכמים שונים (כיתוב: גזעי כלבים חכמים ביותר) פודלים מדורגים במקום ה -2 כגזע החכם ביותר על ידי מומחה מוביל לכלבים.

האם פודל אגרסיבי?

גזע זה אינו בדרך כלל אגרסיבי; עם זאת, התנהגות אגרסיבית יכולה להתפתח ללא הכשרה וסוציאליזציה מתאימים. הפודל יכול לשמש ככלב שמירה בנסיבות מסוימות בהתאם לאישיות הכללית של הכלב, כך שאפשר לאמן אותם להיות אגרסיביים במידת הצורך.

האם פודל מתכוון?

פודלים רגישים מאוד. אם הם מרגישים חרדה או לא בטוחים, הם יכולים להיות מרושעים. עם אימונים מוקדמים וחיברות; עם זאת, הם כלבים מאוד אוהבים ועדינים.

האם פודל טוב עם ילדים?

כשהוא חיבר מגיל צעיר, הפודל מצליח מאוד עם בעלי חיים וילדים אחרים והוא גם ידידותי יחסית עם זרים. גזע זה הוא כלב משפחתי מאוד שמשגשג על חברות.

האם פודל נובחים הרבה?

פודלים הם נביחים ממוצעים. הם לא נובחים יתר על המידה ולעיתים נדירות נובחים ללא סיבה. מכיוון שהם אחד הגזעים החכמים ביותר, ניתן לאמן אותם בקלות להפחתת נביחות.

דילוג לתוכן